دسته‌بندی نشده

علائم ایمنی در پارکینگ ها

بعد از ساخت و راه اندازی پارکینگ ها باید از تجهیزات ایمنی پارکینگ استفاده کرد. تجهیزات پارکینگ می تواند در ساختمان های مسکونی و مجتمع‌ ها کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد و از طرفی به عبور و مرور راحت ساکنان ساختمان کمک زیادی می‌ کند. با نصب تجهیزات ایمنی در پارکینگ ها، می توان سطح ایمنی پارکینگ ساختمان ها را افزایش داد. البته ارتقای سطح ایمنی پارکینگ در مناطق عمومی و پر رفت و آمد اهمیت بسیار زیادی دارد و در این خصوص باید از این تجهیزات استفاده کرد. اقلام مورد نیاز برای ایمنی سازی پارکینگ شامل گستره ای از تجهیزات و محصولات پارکینگ هستند که ملزومات کاربردی و ضروری پارکینگ را تشکیل می‌ دهند.‌ با شناخت کامل این تجهیزات می توانید کاربری و امنیت محیط پارکینگ را افزایش دهید. در واقع اگر پارکینگ ساختمان یا یک مکان عمومی به این تجهیزات ایمنی مجهز نباشد امکان آسیب دیدن افراد با خودرو ها بالا می رود. بنابراین باید از تجهیزات ایمنی مناسبی در پارکینگ ها استفاده کرد.

 

انواع تابلوهای پارکینگ

تابلو و علائم پارکینگ، در رنگ ها، سبک ها و مدل های مختلفی طراحی می شوند و برای رفع نیازها موجود در این مناطق به کار گرفته می شوند. تابلو ها باید مقاوم و بادوام بوده و در برابر اشعه ماوراء بنفش، مواد شیمیایی، ترک‌ها، سایش و رطوبت، مقاوم باشند. از آنجایی که شما نیاز به رانندگی ایمن در روز و شب دارید، بسیاری از تابلوها با مواد بازتابنده ساخته شده اند، بنابراین می توان آنها را در شرایط کم نور و شب استفاده کرد.

 

  •  علائم پارکینگ معلولان

رزرو مکان‌های پارک برای مشتریان معلول یک ضرورت است و هر نقطه پارک معلول باید یک علامت پارک رزرو شده به همراه داشته باشد.

 

  • علائم خطوط آتش نشانی

بسته به شرایط مکان پارکینگ، ممکن است لازم باشد مناطق خاصی را در مجاورت ساختمان برای آتش نشانی تعیین کرد که باید همیشه روشن باشند و محدود کردن و ممنوع کردن پارک در آن مکان ها یک ضرورت است. علائم اضطراری و خطوط آتش نشانی با برچسب های بازتابنده آلومینیومی و منشوری بسیار بازتابنده ساخته شده اند، بنابراین می توان آنها را در شب و در شرایط کم نور به راحتی مشاهده کرد.

 

  • تابلوی پارک ممنوع

در حالی که نقاط پارک معلولان و خطوط آتش نشانی برای رعایت و ایمنی ضروری هستند، مناطق زیادی وجود دارد که ممکن است نخواهید مردم در آنجا پارک کنند. این تابلوها در نزدیکی ورودی‌ها، مناطق بارگیری، زباله‌دان‌ها و غیره قرار می‌گیرد.

 

 

  • علائم پارکینگ مشتری

اگر می‌خواهید مناطقی را مشخص کنید که مشتریان به دلیل رعایت موارد خاص نمی‌توانند پارک کنند، می توان از این تابلوها در پارکینگ استفاده کرد که از پارک خودرو توسط دیگران جلوگیری می‌کند و مکان‌هایی را که کارمندان ممکن است در ساعات اوج کار برای مشتریان استفاده کنند، باز نگه داشته می شود.

 

  • علائم پارکینگ جهت دار

علائم پارکینگ جهت دار، با پیام های پارک جلوتر و فلش هایی که به زمین شما منتهی می شوند، علائم ضروری برای هدایت مردم به سمت پارکینگ هستند که با ایجاد مسیرهای ترافیکی با علائم جهت دار و فلش، از برخورد وسایل نقلیه جلوگیری می کند. همچنین عابران پیاده و رانندگان را به سمت خروجی ها، مناطق حمل و نقل و دریافت و پارک هدایت می کند، بنابراین وقتی افراد سعی می کنند در پارکینگ حرکت کنند، هیچ مانعی وجود ندارد.

 

  • علائم محدودیت سرعت

تابلوهای محدودیت سرعت فقط برای خیابان نیستند. رانندگانی که به دنبال مکان‌های پارک باز هستند، می‌توانند به راحتی سرعت خود را کاهش داده و اینگونه خطراتی برای افراد و اموال دیگران ایجاد نمی شود. نصب علائم محدودیت سرعت، همراه با نصب وسایل کنترل سرعت مانند سرعت گیر، به رانندگان یادآوری می کند که دیگر در جاده نیستند و باید با سرعت کمتر رانندگی کنند.

 

  • علائم عبور عابر پیاده

همراه با علائم محدودیت سرعت، علائم عبور عابر پیاده می تواند به سایر رانندگان یادآوری کند که بازدیدکنندگان کسب و کار شما فعالانه از محل شما و وسایل نقلیه خود به جلو و عقب می روند. این علائم عبور همچنین می تواند در پارکینگ های بزرگتر که ممکن است دارای پارکینگ های جدا شده توسط جاده های خصوصی باشد، استفاده شود.

 

 

  • تابلو ترافیکی ورود و خروج

مشابه استفاده از تابلوهای پارک جلو، تابلوهای ورودی و خروجی به کنترل جریان ترافیک در پارکینگ شما کمک می کند. با دادن جهت روشن به رانندگان، می‌توانید از ترافیک‌های کوچک ناشی از مسیر اشتباه خودروها یا پیچش‌های دوربرگردان جلوگیری کنید. با نصب تابلوهای ورودی و خروجی در پارکینگ، رانندگان و  عابران پیاده به راحتی مسیر خود را پیدا کرده و حرکت می کنند.

 

  • پارکینگ با محدودیت زمانی

اگر پارکینگ دارای محدودیت زمانی برای پارک خودرو ها باشد، خواه پارک دو ساعته باشد یا ساعات خاصی را شامل شود که پارک در آن محدوده ها مجاز یا ممنوع است، حتما آن قوانین را به وضوح با علائم مناسب نمایش داده شود. این علائم به ویژه در مناطق پرترافیک که پارکینگ محدود است، مناسب است.

 

  • آینه‌های محدب پارکینگی

رمپ‌های پارکینگ‌های عمومی یکی از مکان‌هایی هستند که بیشترین تصادفات در آن‌ها رخ می‌دهد. استفاده از آینه‌های محدب در پارکینگ‌ها، تصادفات را تا حدود زیادی کاهش داده و دید رانندگان را نسبت به مسیر بازتر می‌کند.

 

 

  • سرعت‌گیر پارکینگ

سرعت‌گیرهای استفاده شده در پارکینگ‌ها، به طور کلی به دو نوع لاستیکی و پلاستیکی تقسیم می‌شوند. سرعت‌گیرهای لاستیکی، که به منظور کاهش سرعت اتومبیل‌ها و حفظ ایمنی آن‌ها در فضای پارکینگ نصب می‌شوند، قدرت تحمل وزن بیشتری داشته و به راحتی قابل حمل می‌باشند. این نوع سرعت‌گیرها به دلیل انعطاف بالایی که دارند، به خوبی گرمای محیط را تحمل می‌کنند و سازگاری قابل قبولی با محیط دارند. به طور کلی سرعت‌گیرهای لاستیکی مزایای بیشتری نسبت به نوع پلاستیکی آن دارند.

 

 

  • مخروط ایمنی به همراه نوارهای شبرنگ

استوانه ایمنی برای هشدار به رانندگان استفاده می شود و به همین خاطر در بدنه آن نوارهای شبرنگ به کار برده می شود. این نوارهای شبرنگ باعث می شود که راننده در تاریکی و نور کم، مسیر خود را تشخیص دهد و از مسیر اصلی منحرف نشود. نوار شبرنگ، همچنین، باعث دید بهتر عابرین پیاده خواهد شد تا به حریم جاده وارد نشوند و فاصله ی ایمن خود را حفظ کنند. استوانه های شبرنگ معمولا در رنگ های قرمز و نارنجی و زرد قابل خریداری است. این رنگ ها باعث سریع‌تر دیده شدن، هشداردهی و تشخیص بهتر مسیر می شوند.

 

 

  • متوقف کننده پارکینگ 

متوقف کننده پارکینگ موانع کوچکی هستند که در جلوی یک پارکینگ قرار می گیرند تا فضاهای پارک را از یکدیگر مشخص کنند. یکی از مزیت های متوقف کننده ها پارکینگ این است که وسایل نقلیه را از عبور از خطوط مشخص شده مناطق پارکینگ و آسیب رساندن به وسایل نقلیه در محل های مجاور باز دارد.

 

  • محافظ ستون و گوشه

این وسیله نمونه ای بسیار کاربردی برای نصب در پارکینگ ها می باشد به طوری که امکان برخورد وسایل نقلیه با ستون ها و دیوار های پارکینگ ها می باشد که به جهت حفاظت از ضربه ها و برخورد از این نوع محصول استفاده می شود.

 

طراحی با تجهیزات ایمنی پارکینگ

به جهت کاربری درست از یک پارکینگ و کنترل تردد مناسب و ایمن بهتر است طراحی آن و نحوه به کارگیری این تجهیزات ایمنی پارکینگ با بررسی ها و بر اساس یک طرح و نقشه درست باشد. برای انتخاب و استفاده از این محصولات پارکینگی بهتر است به موارد زیر توجه کرد:

  • شناسایی نقطه های خطر محیط مورد نظر
  • طراحی مناسب قرار گیری ماشین ها
  • محل درست قرار گیری تجهیزات و محصولات مورد نظر
  • ایجاد ایمنی برای وسایل نقلیه و افراد
  • بررسی تردد های مختلف در محیط

همچنین برای داشتن یک پارکینگ استاندارد می توان نکات زیر را در نظر گرفت:

  • کنترل و بررسی ورودی و خروجی
  • خط کشی های مناسب و فکر شده
  • استفاده از تجهیزات ایمنی استاندارد
  • سطح صاف و بدون لغزش
  • طراحی نقشه مناسب
  • به کارگیری تجهیزات اطفای حریق و کپسول های آتش نشانی

رعایت همه ی موارد ایمنی به تجهیز یک محیط استاندارد و کاربری بهتر و مناسب آن کمک می کند به شرطی که از نمونه های مناسب و استاندارد این تجهیزات استفاده شود.

 

نکاتی برای بهبود ایمنی پارکینگ

  • جریان ترافیک را کنترل کنید. کنترل جریان ترافیک از رانندگی خودروها در مسیر اشتباه یا از طریق پارکینگ جلوگیری می کند و خطر تصادف را به حداقل می رساند. چند روش برای کنترل جریان ترافیک شامل تعیین ورودی و خروجی مجزا، نصب سرعت گیر و اطمینان از وجود خطوط قابل مشاهده در فضاهای پارکینگ وجود دارد.
  • مطمئن شوید که نور پارکینگ مناسب است و پارکینگ به خوبی روشن است. یک پارکینگ با نور مناسب به جلوگیری از سرقت و همچنین تصادفات وسایل نقلیه و تصادفات عابران پیاده مانند زمین خوردن یا سقوط و ایمنی پارکینگ کمک می کند.
  • برای جلوگیری از آسیب دیدگی وسایل نقلیه به ویترین فروشگاه، بولارد ترافیکی نصب کنید. اتومبیل ها بیشتر از آنچه فکر می کنید وارد ساختمان ها می شوند. نصب بولارد در اطراف ویترین یک راه آسان برای رفع مشکل برخورد خودروها به ویترین مغازه ها است.
  • استخدام افرادی در پارکینگ ها که برای هدایت شما به محل پارک خودرو و پارکینگ باعث می شود تا از آسیب رسیدن به خودروها، عابران پیاده و ساختمان‌ها جلوگیری شود.
  • مسیرهای پیاده روی را با استفاده از خط کشی پارکینگ ایجاد کنید. یک مسیر پیاده‌روی با طراحی خوب که در مناطق شلوغ پارکینگ قرار می‌گیرد، می‌تواند دو هدف را دنبال کند. اول، رانندگان را از ترافیک عابر پیاده آگاه می کند تا توقف را پیش بینی کنند. دوم، عابران پیاده را از میانبرها و درگیری با ترافیک وسایل نقلیه منصرف کند و ایمنی پارکینگ و افراد پیاده افزایش می یابد.

 

سخن پایانی:

برای محافظت از ساختمان‌ ها و حفظ امنیت سرنشینان و رانندگان باید از تجهیزات ایمنی پارکینگ استفاده شود تا بتوان میزان آسیب و خسارت به افراد و وسایل نقلیه را به حداقل ممکن رساند. البته تجهیزات پارکینگی علاوه بر اینکه ایمنی پارکینگ را افزایش می دهند در آراستگی و زیبایی بصری پارکینگ ها و مدرن کردن فضای پارکینگ تاثیرات بسیار زیادی دارند. تجهیزات پارکینگ تنوع گسترده‌ ای دارد و متقاضیان می توانند متناسب با فضای پارکینگ و نیازهای آن از میان تجهیزات پارکینگ انتخاب مناسبی داشته باشند. استفاده از تجهیزات ترافیکی مانند علائم محدودیت سرعت می توان در پارکینگ ها سرعت قابل قبولی را تعیین کرد. همچنین با استفاده از تجهیزات پارکینگی می توان گذرگاه عابر پیاده طراحی کرد تا رانندگان مراقب افرادی که در پارکینگ هستند باشند.

 

منبع:

از چه علائم ترافیکی در پارکینگ ها استفاده می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *